adet@admin.uoa.gr| 210 3689653
19
OCT
2018

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Posted By :
Comments : Off

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον τομέα της δια βίου μάθησης οργανώνει υλοποιεί σε κύκλους, το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων General Data Protection Regulation (GDPR)”» διάρκειας 60 ωρών. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση εντάσσεται στο ερευνητικό πρόγραμμα «Υποστήριξη Ανάπτυξης Δεξιοτήτων και Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού Δια Βίου Μάθησης» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών με κωδικό έρευνας 12728. Οι δια ζώσεις συναντήσεις του εν λόγω προγράμματος θα πραγματοποιηθούν στους χώρους του φορέα TASEIS, Αιόλου 72 Αθήνα και Διστόμου 7-9 Πειραιάς.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε από πρώην μέλη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα καθώς και μέλη νομοπαρασκευαστικών επιτροπών (για την προστασία προσωπικών δεδομένων, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, το δίκαιο ηλεκτρονικών επικοινωνιών κ.α.), από καθηγητές πανεπιστημίων των Σχολών Νομικής, Πληροφορικής και Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων και από ειδικούς επιστήμονες, νομικούς και μηχανικούς πληροφορικής, οι οποίοι διαθέτουν τόσο το θεωρητικό, όσο και το πρακτικό υπόβαθρο για την ολιστική προσέγγιση των νομικών, διακυβερνητικών και επιχειρησιακών – τεχνικών πτυχών που απορρέουν από τον Κανονισμό. Οι εκπαιδευτές συνεργάζονται με μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμούς και συνεπώς, εστιάζουν σε συγκεκριμένες απαιτήσεις και στους πιθανούς κινδύνους ανάλογα με την φύση της επιχείρησης και των προσωπικών δεδομένων που διαχειρίζεται ο εκάστοτε DPO, ενώ έχουν ήδη συμμορφώσει κατά GDPR δεκάδες επιχειρήσεις και οργανισμούς όλων των κλάδων της οικονομίας.

Εκπαιδευτικοί στόχοι προγράμματος

  • Να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι τις υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματα που απορρέουν από τον GDPR.
  • Να μπορέσουν να αναλύσουν τις διαδικασίες συλλογής, μεταφοράς, επεξεργασίας και αποθήκευσης προσωπικών δεδομένων στις οποίες εμπλέκονται και να εφαρμόσουν τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και τις αναγκαίες πολιτικές, ώστε να κατοχυρώνεται ο συστηματικός έλεγχος της διαδικασίας επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων από την συλλογή τους ως και την οριστική διαγραφή τους.
  • Να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τυχόν παραβιάσεις, παράπονα, αιτήματα των υποκειμένων που αφορούν τα προσωπικά τους δεδομένα.
  • Να μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την οργάνωση των δραστηριοτήτων των οργανισμών – επιχειρήσεων που συνεργάζονται κατά τρόπο σύννομο και να απεικονίζουν – αποδεικνύουν το επίπεδο συμμόρφωσης τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού
  • Να μπορούν να αξιολογήσουν τις λύσεις που ταιριάζουν στη δική τους επιχείρηση – οργανισμό
  • Να μπορούν να υπολογίζουν τις επενέργειες που ενδέχεται να προκύψουν λόγω παραβίασης της ιδιωτικότητας και να δημιουργήσουν πλάνο αντιμετώπισης περιστατικών παραβίασης των συστημάτων φύλαξης προσωπικών δεδομένων
  • Να διαμορφώσουν οι εκπαιδευόμενοι μία κουλτούρα προστασίας προσωπικών δεδομένων
  • Να σχεδιάζουν στο εξής προϊόντα και υπηρεσίες που θα διασφαλίζουν την προστασία των δεδομένων που χρησιμοποιούν σύμφωνα με τον Κανονισμό

 

Δομή και Τρόπος Παρουσίασης Μαθημάτων

Το περιεχόμενο της κάθε θεματικής ενότητας που βρίσκεται στο διαδίκτυο αφορά στα κύρια σημεία της θεωρίας και είναι εμπλουτισμένο κυρίως με τα εξής:

  • Παραδείγματα
  • Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης
  • Μελέτες περιπτώσεων πάνω σε πραγματικά δεδομένα (Τα case studies έχουν αντληθεί με ιδιαίτερη επιμέλεια μέσα από φακέλους συμμόρφωσης που ολοκλήρωσε με επιτυχία ο συμβουλευτικός φορέα TASEIS σε επιχειρήσεις που προέρχονται από όλους τους κλάδους της οικονομίας. Τα δεδομένα έχουν παραποιηθεί επαρκώς, προκειμένου να μην γίνονται εμφανή στοιχεία των επιχειρήσεων)
  • Πρόσθετη βιβλιογραφία

Μέσω του συγκεκριμένου τρόπου παρουσίασης των μαθημάτων επιτυγχάνεται η εμπέδωση της θεωρίας με έναν πιο εποικοδομητικό τρόπο απ’ ότι σε ένα “παραδοσιακού” τύπου έντυπο.

Η δομή των μαθημάτων είναι διαμορφωμένη, ώστε το εκπαιδευτικό υλικό να:

  • Καθοδηγεί το σπουδαστή στη μελέτη του,
  • Προάγει την αλληλεπίδραση του σπουδαστή με το μαθησιακό υλικό,
  • Επεξηγεί δύσκολα σημεία και έννοιες,
  • Αξιολογεί και ενημερώνει το σπουδαστή για την πρόοδο του,

Εξειδικεύει τις θεωρητικές γνώσεις με τη χρήση πρακτικών εφαρμογών

Σχετικά με τον αρθρογράφο