adet@admin.uoa.gr| 210 3689653
13
APR
2018

Θεματικές Ενότητες Προγράμματος!

Posted By :
Comments : Off

Οι θεματικές ενότητες διαμορφώνονται ως εξής:

1η Θ.Ε: Ιστορική αναδρομή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (1ος σπόνδυλος).

  • Αρχές και μοντέλα διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας.
  • Διαπολιτισμικές Παιδαγωγικές αρχές σε πολυπολιτισμικές τάξεις.
  • Διαπολιτισμική ετοιμότητα/ικανότητα εκπαιδευτικών.

2η Θ.Ε: Θεσμικό πλαίσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (2ος σπόνδυλος).

  • Τ.Υ. ΖΕΠ, Φ.Τ. ΖΕΠ, Διαπολιτισμικά Σχολεία, Δ.Υ.Ε.Π.
  • Νομοθετικό πλαίσιο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
  • Παρουσίαση υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας.

3η Θ.Ε.: Ο ρόλος της διοίκησης και της παιδαγωγικής καθοδήγησης στη διαμόρφωση του διαπολιτισμικού σχολείου (3ος σπόνδυλος)

  • Διοίκηση/Ηγεσία και διαπολιτισμικότητα
  • Νέες πολιτικές του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη στήριξη της σχολικής μονάδας
  • Ο ρόλος του/της Διευθυντή/ντριας και τα καθήκοντά τους στο διαπολιτισμικό σχολείο
  • Ο ρόλος του/της Σχολικού Συμβούλου στις διαπολιτισμικές παρεμβάσεις των σχολείων

4η Θ.Ε: Η εκπαίδευση προσφύγων μαθητών στην Ελλάδα (4ος  σπόνδυλος).

  • Εκπαιδευτικά προγράμματα στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ).
  • Γλωσσικό υλικό για τη γλωσσική υποστήριξη προσφύγων μαθητών.
  • Προτάσεις για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη Διαπολιτισμική εκπαίδευση (κοινωνικό – διοικητικό και παιδαγωγικό επίπεδο).

5η Θ.Ε: Δίγλωσση Εκπαίδευση (5ος σπόνδυλος).

  • Επικοινωνιακή/Ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα – Η αλληλεξάρτηση των γλωσσών και η σημασία της μητρικής γλώσσας των μαθητών.
  • Μορφές δίγλωσσης εκπαίδευσης.

6η Θ.Ε: Σχολικές επιδόσεις αλλόφωνων μαθητών (6ος σπόνδυλος).

  • Η έννοια της ισότητας των ευκαιριών στην εκπαίδευση.
  • Το πρόβλημα της σχολικής αποτυχίας και παράγοντες που επηρεάζουν τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών.
  • Η αξιολόγηση των αλλόφωνων μαθητών.

7η Θ.Ε: Ξενοφοβία, στερεότυπα, προκαταλήψεις, ρατσισμός (7ος  σπόνδυλος).

  • Εννοιολογική αποσαφήνιση των όρων.
  • Αναγνώριση και αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού ρατσισμού.

8η Θ.Ε: Διαπολιτισμικά Αναλυτικά Προγράμματα (8ος σπόνδυλος).

  • Eννοιολογικός προσδιορισμός του διαπολιτισμικού Α.Π.
  • Ολιστική προσέγγιση του διαπολιτισμικού Α.Π.
  • Το «Κρυφό» Α.Π.Σ. και ο ρόλος του εκπαιδευτικού

9η Θ.Ε: Ανάπτυξη σχεδίων εργασίας και δραστηριοτήτων με διαπολιτισμικό περιεχόμενο (9ος  σπόνδυλος).

  • Ανάπτυξη διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων.
  • Ανάπτυξη διαπολιτισμικών σχεδίων εργασίας.

10η Θ.Ε: Εκπόνηση γραπτής εργασίας (10ος σπόνδυλος).

 

Γραπτή εργασία

Όπως αναφέρθηκε, η γραπτή εργασία έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και συνδέεται με την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων εκπαιδευτών. Η γραπτή εργασία, αποστέλλεται από τον εκπαιδευόμενο στον εκπαιδευτή – σύμβουλο ηλεκτρονικά και αξιολογείται με βαθμολογία μέχρι το 100.

Σχετικά με τον αρθρογράφο