adet@admin.uoa.gr| 210 3689653
13
APR
2018

Θεματικές Ενότητες Προγράμματος!

Posted By :
Comments : Off

Οι θεματικές ενότητες διαμορφώνονται ως εξής:

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 1:Ιστορική αναδρομή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1:Αρχές και μοντέλα διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας.(ΕΟ)
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Διαπολιτισμικές Παιδαγωγικές αρχές σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Διαπολιτισμική ετοιμότητα/ικανότητα εκπαιδευτικών (ΕΟ)

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 2: Θεσμικό πλαίσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1:Τ.Υ. ΖΕΠ, Φ.Τ. ΖΕΠ, Διαπολιτισμικά Σχολεία, Δ.Υ.Ε.Π.. Νομοθετικό πλαίσιο διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. (ΕΟ)
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2:Παρουσίαση υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. (ΕΟ).

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 3: Ο ρόλος της διοίκησης και της παιδαγωγικής καθοδήγησης στη διαμόρφωση του διαπολιτισμικού σχολείου

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Διοίκηση/Ηγεσία και διαπολιτισμικότητα. Ο ρόλος του/της Διευθυντή/ντριας στη διαμόρφωση του σχολείου σε «διαπολιτισμική κοινότητα» μάθησης και συνεργασίας.
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Η (νέα) εκπαιδευτική πολιτική του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων και η διαπολιτισμική διάσταση των νέων δομών (ΠΕΚΕΣ- Ν. 4547/2018). Ο ρόλος του/της Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) και ενδοσχολικές διαπολιτισμικές δράσεις.

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 4: Η εκπαίδευση προσφύγων μαθητών στην Ελλάδα

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Εκπαιδευτικά προγράμματα στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Εκπαιδευτικό υλικό για την εκπαιδευτική ένταξη προσφύγων/μεταναστών μαθητών/τριών.
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Προτάσεις για τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής για τη Διαπολιτισμική εκπαίδευση (κοινωνικό – διοικητικό και παιδαγωγικό επίπεδο).

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 5 – Δίγλωσση Εκπαίδευση

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1:Επικοινωνιακή/Ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα – Η αλληλεξάρτηση των γλωσσών και η σημασία της μητρικής γλώσσας των μαθητών.(ΕΟ)
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Μορφές δίγλωσσης εκπαίδευσης. (ΕΟ)

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 6 – Σχολικές επιδόσεις αλλόφωνων μαθητών

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Η έννοια της ισότητας των ευκαιριών στην εκπαίδευση. (ΖΝ)
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Το πρόβλημα της σχολικής αποτυχίας και παράγοντες που επηρεάζουν τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών. Η αξιολόγηση των αλλόφωνων μαθητών. (ΖΝ)

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 7: Ξενοφοβία, στερεότυπα, προκαταλήψεις, ρατσισμός

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1:Ο Εννοιολογική αποσαφήνιση των όρων. (ΖΝ)
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Αναγνώριση και αντιμετώπιση του εκπαιδευτικού ρατσισμού. (ΖΝ)

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 8: Αναλυτικά Προγράμματα Διαπολιτισμικά

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Eννοιολογικός προσδιορισμός του διαπολιτισμικού Α.Π. (ΠΚ)
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Ολιστική προσέγγιση του διαπολιτισμικού Α.Π- Το «Κρυφό» Α.Π.Σ. και ο ρόλος του εκπαιδευτικού (ΠΚ)

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 9: Ανάπτυξη σχεδίων εργασίας και δραστηριοτήτων με διαπολιτισμικό περιεχόμενο

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Ανάπτυξη διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων. (ΕΟ)
  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2:Ανάπτυξη διαπολιτισμικών σχεδίων εργασίας. (ΠΚ)

ΣΠΟΝΔΥΛΟΣ 10: Εκπόνηση γραπτής εργασίας.

Γραπτή εργασία

Όπως αναφέρθηκε, η γραπτή εργασία έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και συνδέεται με την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων εκπαιδευτών. Η γραπτή εργασία, αποστέλλεται από τον εκπαιδευόμενο στον εκπαιδευτή – σύμβουλο ηλεκτρονικά και αξιολογείται με βαθμολογία μέχρι το 100.

Σχετικά με τον αρθρογράφο